دوشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۳ |۳ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 7, 2024
موکبداران

حوزه/ سفیر جمهوری عراق در تهران در همایش تجلیل از موکبداران نمونه کشور گفت: ۹۵ درصد زائران خارجی اربعین از ایران هستند و زائرانی از بیش از ۱۰۰ کشور جهان در پیاده‌روی اربعین شرکت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، نصیر عبدالمحسن عبدالله سفیر جمهوری عراق در تهران، امروز در همایش تجلیل از موکبداران نمونه کشور که با حضور مقامات عالیرتبه در مجتمع فرهنگی آموزشی شهید بهشتی برگزار شده است، گفت: مفتخرم که در خدمت شما هستم. اکنون به سطحی از خدمت‌رسانی به زائران رسیده‌ایم که به همه زائران اباعبدالله الحسین (ع) در تمام مسیرهای اربعین خدمت می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه این نحوه خدمت به زائران به آسانی به دست نیامده و حاصل چندین نسل از شهداست که تقدیم کرده‌ایم تا به اینجا رسیده‌ایم، گفت: راه‌هایی که اکنون در آن پیاده روی می‌کنیم در گذشته راه‌های ممنوعه در دهه‌های ۷۰ به بعد بوده و زائران، قبلا از میان مزارع و نیزارها مخفیانه عبور می‌کردند. زائران اربعین در گذشته با خانواده خود خداحافظی می‌کردند، چون ممکن بود کشته و اعدام شوند.

سفیر عراق در تهران خاطرنشان کرد: خدا را شکر بعد از سقوط صدام، زیارت به صورت طبیعی آغاز شد و هر سال تعداد زائران بیشتر می‌شود. البته ۹۵ درصد زائران خارجی از ایران هستند و زائرانی از بیش از ۱۰۰ کشور جهان در پیاده‌روی اربعین شرکت می‌کنند.

وی از هلال احمر ایران، مسئولانی که در مرزها خدمت می‌کنند، موکب‌داران و ... برای خدمت رسانی در اربعین تشکر کرد و از همه درخواست کرد همانطور که ما خدمت‌گذاری به زائران اربعین را از آباء و اجدادمان به ارث برده‌ایم شما هم این خدمت‌گذاری را برای نسل‌های بعد به ارث بگذارید.

سفیر عراق در تهران افزود: از موکب‌داران می‌خواهیم همه فعالیت‌هایشان را ثبت کنند تا برای ایندگان باقی بماند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha